Až 58 procent zákazníků přichází podle výzkumu agentury DoubleClick na stránky komercních produktu pres internetové vyhledávace. Máte zájem tyto vaše potenciální zákazníky oslovit? Není problém! Letní škola SEO na Lupe vám to umožní. V rámci ní se naučíte vše potřebné ze SEO tak, abyste mohli uspět na českém trhu vyhledávaču.
V dnešním semináři vám zodpovím některé otázky, které byly zmíněné pod úterním článkem Úvod do SEO. Budeme se věnovat především tomu, zda má SEO vůbec smysl, kde je jeho místo ve webdesignu, má-li se jím zabývat reditel ci webdesigner firmy a zda se vám vyplatí nebo je pro vaši spolecnost naopak nebezpečné.
SEO je technickou záležitostí asi tak, jako je technickou záležitostí televizní reklama. Samozrejme, že bez dobrého osvetlení a videa na stríhání se neobejdete. Ale k cemu vám bude dokonale nasvícená a nastríhaná reklama, která neprodá ani o jeden prací prášek navíc? Dnes si tedy rekneme, na co je treba se v SEO nejvíce zamerit.
Pro dnešní seminár jsme vybrali tři případové studie ukazující souvislost SEO a marketingu. Jde o sít restaurací, majitele penzionu a jazykovou školu. Navíc vám ukážeme tři strategie rozvoje SEO projektu. Zmíníme techniky a klíčová slova, která nesmí chybět. Vždy se ale musíte zajímat, o co konkrétně provozovateli jde.
Analýza klíčových slov je jednou z nejduležitejších součástí SEO. Teoreticky byste mohli optimalizovat na jakékoli slovo. Ovšem po čase byste zjistili, že to stojí spoustu peněz a času, a tudíž se vám to nevyplatí. Proto je zde analýza klíčových slov, která vám má říci, na co se vyplatí optimalizovat a co pro to budete muset udělat.
V dnešním seminári se podíváme na analýzu klícových slov zblízka a ukážeme si ji i na příkladu jazykové školy. Předem je ale třeba vědet, jestli chcete klíčová slova česky nebo anglicky, aneb kdo jsou vaši zákazníci. Také zodpovíme dotaz, jak se HitWise ci qSearch dozvědí o konverzním poměru, což mužete využít při svých úvahách o úspeších konkurenčních firem.
V dnešním díle Letní školy SEO se budeme zabývat tvorbou tzv. "hezkých URL", které mají vyhledávače rády, a to jak u webhostingu, které umožnují konfiguraci pomocí souboru .htaccess, tak i u těch, které toto neumožnují. Podíváme se také na to, co nám muže být užitečné, pokud chceme upravit současné stránky tak, aby byly "SEO- friendly", či pokud stávající články přesouváme na novou adresu.
Dnes si řekneme něco o koncovkách webovských stránek, jak vyhledávače rozlišují statické a dynamické stránky a jak se k nim chovají. Důležitá je také doba odezvy skriptu - je-li moc dlouhá, vyhledávače vaši stránku prostě ignorují. Zodpovíme si též dotazy ohledně směrování přes Mod_Rewrite a doporučené délky URL.
Jak "vypadá" vaše stránka, a to včetně neviditelných tagů ALT a podobně, rozhoduje z velké míry o tom, jaké budou vaše výsledky ve vyhledávačích. Ba je to často důležitější než ony oslavované zpětné odkazy. Vždycky pomůže mít více smysluplného textu než toho nic neříkajícího - tagů. Navíc přidáme několik SEO triků.
Dnes si řekneme podrobnosti ke kódování stránky, jak používat title, description a další značky, jak text formátovat a jak je důležité zachovávat nadpisy. Řeč bude též o obrázcích, flashi a Javascriptu, validitě kódu (párovosti značek), přístupnosti a době odezvy. A atribut keywords v metadatech je sice zajímavý, ale Google ho vůbec nepoužívá.
Dnešní pokračování seriálu bude o grafické podobě webových stránek, o tom, co napsat do titlu a description a jak a kde používat klíčová slova. Samozřejmě je nejdůležitější se přizpůsobit své cílové skupině a web navrhnout přímo pro ni - včetně výrazů. A také je nutno si uvědomit, že vám v první řadě nejde o pozici ve vyhledávačích.
Dnes se budeme věnovat vztahu SEO a brandingu. Uvidíme, že lidé podstatně více vyhledávají obecné názvy než značky. Podíváme se i na konkrétní činnosti při SEO copywritingu. Zodpovím i několik otázek týkajících se kódování, formátování stránek, klíčových slov, odkazů a délky a tvaru URL, které byly uvedeny pod dvěma minulými články.
Naoptimalizovali jste své stránky podle návodu v naší Letní škole SEO? A přesto je váš konkurent před vámi? Pokud to není SEO profesionál, pak musíte udělat poslední krok k tomu, abyste jej předběhli: pustit se do budování zpětných odkazů. Možností je více - požádat webmastery jiných serverů o výměnu odkazů, registrovat se v katalozích a další.
V dnešním semináři se zaměříme detailněji na to, jak zlepšit linkování uvnitř stránek, kde získat první externí odkazy, jaká slova vyhledávače ignorují a penalizují a co udělat s nekalou konkurencí ve vyhledávačích. Nakonec se podíváme, zda má optimalizace pro vyhledávače vůbec smysl - srovnáme ji s placenými odkazy ve vyhledávačích.
Dostali jste se na první místo ve vyhledávači, nebo tam míříte? Blahopřeji. Přesto vám zbývá ještě mnoho práce. Pokud se nebudete o své pozice starat, brzy o ně přijdete, a stejně tak pravděpodobně přijdete i o obchodní úspěch. SEO je totiž kontinuální záležitost, a to nejen proto, že se strategie vyhledávačů občas mění.
V našem posledním dílu probereme, jak si nenechat "ukrást" klíčová slova, proč jsou tak důležité a zároveň nespravedlivé zpětné odkazy, podíváme se na problematiku registrace do DMOZ, potřebu výzkumu a také na to, jak bude vypadat optimalizace pro vyhledávače v budoucnosti.